Display

Het adverteren middels banners is al jaren een goede manier om veel mensen te bereiken. Display adverteren kun je via verschillende kanalen doen, waarbij het adverteren via het Google Display Netwerk één van de meest gebruikte manier is. Je kunt er ook voor kiezen om te werken met een DSP (demand-side platform), waar je vaak wel een minimale besteding moet doen en een deel van je budget dient af te dragen aan dit platform. Bij Google werkt dit voor een groot gedeelte ook zo en betaal je uiteindelijk per 1000 vertoningen. Afhankelijk van hoe specifiek je jouw doelgroep target betaal je een bepaald bedrag voor een plaatsing op verschillende websites.

Retargeting

Veelal worden display campagnes ingericht voor retargeting. Bezoekers van je website die niet tot aankoop overgaan, wil je nogmaals bereiken omdat deze mensen wel relevant zijn en je hen wilt triggeren alsnog een product of dienst bij jou af te nemen. Retargeting kan zeer effectief werken als je het op een goede en slimme manier inzet. Het conversiepercentage van retargeting campagnes ligt over het algemeen wel een stuk hoger dan meer generieke display campagnes. De generieke display campagnes zijn vooral interessant om awareness rondom jouw organisatie te realiseren. Hierdoor kan het in je marketingstrategie best een belangrijk rol spelen.