Sociale media

Social media is een zeer interessante manier om interactie met klanten, je doelgroep of leveranciers te onderhouden. Het is toegankelijk en je kunt op een leuke en effectieve manier veel mensen bereiken. Je kunt aan de slag gaan met het vergroten van je netwerk van je bedrijf en het verbeteren van je imago door regelmatig van je te laten horen, maar je kunt er ook nieuwe business uit halen. Je kunt namelijk bezoekers naar je website leiden die op zoek zijn naar jou of je diensten via sociale media, maar je kunt ook de doelgroep zelf bereiken. Dit kun je door te adverteren via sociale media.

Adverteren via sociale media

Adverteren via sociale kanalen kan zeer interessant zijn. Je kunt voor de verschillende platformen zeer specifieke targetingmethoden gebruiken. Voor LinkedIn is het bijvoorbeeld heel interessant op mensen met een specifieke functie te benaderen. Voor Facebook mensen met een bepaalde interesse of voorkeur, net als bijvoorbeeld Snapchat en Instagram. Verder kun je ook uitermate goed inzetten op (dynamische) retargeting om verloren bezoekers weer in aanraking met jouw bedrijf en dienst te laten komen om ze zo weer de salesfunnel in te trekken.