Plavei zelf de weg naar jouw succes!

Met jouw unieke perspectief en het bijbehorende verhaal ligt succes absoluut binnen handbereik. Denk je. Hoop je. Maar hoe word je hier nou zeker van?

Je verhaal naar buiten brengen, dat is de eerste stap. De wereld laten zien hoe uniek jij bent. Waarom jouw producten en diensten beter aansluiten op jouw doelgroep dan die van de concurrent.

Is dat niet een beetje als roepen in de woestijn? Want iedereen in jouw branche zal hetzelfde beweren.

Dat is absoluut waar. Maar het gaat allereerst niet om het waarmaken van wat je zegt – dat komt later. Eerst moet je gevonden worden. Dan moet je alleen wel weten welke zoekmethodes jouw publiek gebruikt. Oftewel, je mag jezelf wel eens zien als een levensgrote X. Nu is het zaak dat jij jouw doelgroep een schatkaart overhandigt hoe de route naar jou toe loopt.

Genoeg metaforen. Het digitale landschap is al ingewikkeld zat! Wat jij nodig hebt is een deskundig bureau op het gebied van marketing. Hier zorgt men ervoor dat jouw website met kop en schouders boven alle anderen uitsteekt wegens een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast is deze gevuld met waardevolle content en worden er overal over het web broodkruimels gestrooid die een pad banen naar jouw site. Kortom, je zult je gaan beroepen op twee belangrijke begrippen waar je niet omheen kunt, namelijk content en linkbuilding.

Content

Jouw verhaal heeft een dijk van een verteller nodig. Dat is jouw website. Deze is tot de nok toe gevuld met belangrijke informatie, die in de juiste doses aan de lezer wordt verstrekt. Je website straalt daarmee de nodige kalmte en professionaliteit uit. Verder zijn de teksten hierop aangepast aan de populairste zoekwoorden die door jouw doelgroep worden gebruikt. Door die in te voeren, komt men al snel bij jou terecht. Professionele tekstschrijvers nemen deze taak van je over, zodat jij je hier niet op hoeft te richten.

Google is de domste niet. Die bespeurt hoe waardevol en uniek de content op jouw site is en op welke zoekwoorden een specifieke pagina daarop gericht is. Als beloning krijgt die daardoor een hogere positie in de zoekresultaten.

Kan het nog beter? Jawel! Zolang teksten worden afgewisseld met topkwaliteit foto’s en video’s, krijg je van Google nog een spreekwoordelijke aai over je bol! Hier bewijs je namelijk dat je er alles aan hebt gedaan om je website boeiend te houden voor jouw publiek. In veel gevallen kunnen naast bestaande foto’s ook nieuwe afbeeldingen van jouw producten en/of team worden gemaakt en aangeleverd door experts in beeldtechniek, die zijn verbonden aan een professioneel marketing bedrijf. Zo weten wij precies waar je moet zijn voor de beste fotostudio in Groningen.

Linkbuilding

Naast kwaliteit zul jij je ook op kwantiteit moeten richten. En die gaat weer gepaard met kwaliteit.

Oké. Verwarrend. Opnieuw.

Kijk, hoe vaker naar jouw website verwezen wordt, hoe sneller Google – en daarmee je doelgroep – jou weten te vinden. Dus zodra een website of blogartikel dat door Google hoog wordt aangeslagen een link naar jouw website prijkt, kom je eveneens hoger in de lijst met zoekresultaten te staan. Meerdere wegen die naar Rome leiden, weet je wel? Dit proces wordt linkbuilding genoemd en kan ook worden uitgevoerd door bovengenoemde professionals. Zo komt jouw verhaal altijd bij de juiste toehoorders terecht!

Menu