SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization en in het Nederlands : zoekmachineoptimalisatie. Met SEO ga je aan de slag op jouw organische (gratis) resultaten te verbeteren en hogere posities binnen zoekmachines te realiseren. Dat kan soms heel ingewikkeld zijn en de investeringen hiervan zijn vooral heel erg divers. Wil je concurreren op zoekwoorden als “hypotheek aanvragen” of “energie vergelijken” kan het een forse investering vragen om organisch resultaat te boeken. Het kan dan een meer jaren plan worden om uiteindelijk een positieve ROI te draaien.

Wanneer SEO?

SEO is in principe altijd een strategie gericht op de lange termijn. Met SEO haal je in de eerste maanden nog niet het resultaat dat je met een SEA campagne wel zou halen. Er is een langere tijd nodig om een SEO campagne rendabel te krijgen.

Welke pijlers zijn belangrijk bij SEO?

  • Bij SEO ga je aan de slag om de techniek van je website te verbeteren. Je gaat aan de slag om de laadtijd te verlagen en op de site zelf verbeteringen doorvoeren die bijdragen aan een betere vindbaarheid.
  • Naast de techniek dien je ook de juiste content en de juiste hoeveelheid content te hebben. Je kunt nooit ranken op zoekwoorden op een pagina waarin je geen toelichten geeft over dit zoekwoord. Content is zeer belangrijk om uiteindelijk sterke posities te behalen.
  • Naast de techniek en de content is het opbouwen van autoriteit van cruciaal belang voor het verbeteren van de vindbaarheid van jouw website.

Zonder deze 3 pijlers goed ingericht te hebben, zal het lastig zo niet onmogelijk worden om goede resultaten te behalen via SEO. Online marketing is in 2020 nog steeds erg belangrijk.