SEA tips en tricks

Als ondernemer besteed je best veel tijd aan online marketing. Dit is namelijk dé manier geworden om gevonden te worden en om meer vindbaarheid te creëren. Naast SEO, is SEA een belangrijk factor. Dit staat voor search engine advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Echter, het kan best lastig om dit goed in te zetten als je er nog niet heel bekend of handig mee bent. Lees onderstaande tips dus goed door, zodat je jouw SEA strategie kan verbeteren!

Tip 1: Gebruik de juiste keywords

Een van de meest gemaakte fouten is dat onjuiste zoekwoorden worden gebruikt in advertenties of bijvoorbeeld blogs. Hierdoor zullen zoekmachines, voornamelijk Google, het als minder relevant zien en worden dus niet de juiste resultaten behaald. Als een potentiële klant naar een bepaald product of dienst zoekt, zal hij dit doen met een of enkele woorden. Deze keywords moeten dan ook terugkomen in jouw advertentie. Zo ontstaat er een match en zal jouw advertentie getoond worden. Dit is belangrijk om te houden, want zoekwoorden zijn een belangrijk gedeelte van een goede SEA strategie.

Tip 2: Heb een duidelijke USP

Of je nou washandjes, fietsen of marketing services aanbiedt, jouw product of dienst is altijd net even anders de rest. Dit kunnen klanten echter niet ruiken. Daarom moet je jouw USP’s, unique selling points, duidelijk benoemen in de advertentietekst. Wat is er specifiek beter aan jouw product dan die van de concurrent? Welke voordelen biedt jouw product of dienst? Dit kan bijvoorbeeld zijn gratis verzendkosten, kosteloos annuleren of 24/7 klantenservice. Het is belangrijk om je te onderscheiden van de rest en om dit duidelijk aan te geven. Als je een SEA bureau hebt ingeschakeld, zullen zij jou helpen met het duidelijk aangeven van je USP’s in je marketing campagne. 

Tip 3: Zorg voor goede landingspagina’s

Hoe vervelend is het als je op een pagina klinkt en je vervolgens een foutmelding krijgt. Ook kan het soms zo zijn dat je niet weet waar je op moet klikken omdat de website onduidelijk is. Voorkom dit dus op jouw website! Als klanten het onduidelijk of rommelig vinden, zullen ze binnen no-time de pagina weer verlaten en naar de concurrent gaan. Zorg dus voor een duidelijk website waarin overzichtelijk vermeld staat wat klanten kunnen doen. Bijvoorbeeld bellen, een e-mail sturen of online bestellen. Een goede webpagina is een belangrijk onderdeel van jouw SEA campagne! 

 

Heb je moeite met het opzetten van een goede SEA campagne of kan je gewoon wat hulp gebruiken? Geen zorgen, het team van Odiv staat voor je klaar. Kijk op de website voor meer tips en informatie. 

Menu