3 tips voor het vinden van een baan in online marketing

Heb jij altijd al een baan in de online marketing geambieerd, maar heb jij moeite om in de markt te komen? Niet getreurd, want je bent absoluut niet de enige. Het krijgen van een baan in als online marketeer, vraagt om tenminste twee- tot drie jaar vaste werkervaring. Dat is lastig om voor elkaar te krijgen, wanneer je starter bent en nog ervaring moet opdoen. Door middel van dit artikel geven wij jou tips over hoe jij de kans vergroot, om een baan in online marketing te krijgen!

Tip 1: volg gratis Google trainingen

Om direct hands-on jouw skill set te verbeteren, is het absoluut aan te raden om één van de, of allemaal, gratis cursussen te volgen van Google. Google biedt een breed scala aan kennis aan, op het gebied van online marketing. Deze cursussen zijn op verschillende niveaus te volgen; van beginners tot gevorderden.

Kies bijvoorbeeld om cursussen te volgen van het belangrijkste tooling programma binnen de online marketing: Google Analytics. Er zijn ook trainingen om een vak beter onder de knie te krijgen, zoals Google Ads trainingen of trainingen in Development.

Tip 2: start een eigen website

In de praktijk doe je pas echt ervaring op. Sla een brug tussen de kennis die je opgedaan hebt door de gratis Google cursussen en start jouw eigen website. Het is zelfs mogelijk om een gratis een domein te registreren. Wanneer jij een eigen website beheert doe je snel ervaring op over de online wereld. Het onderwerp van de website maakt totaal niet uit, het gaat om de techniek die erachter zit. Online marketing leer je namelijk met name door te doen. Experimenteer met een gedeelte SEO, door wat content te schrijven en wat links te verzamelen voor je website. Of zet een Google Ads campagne op, maar schakel deze bijvoorbeeld nog niet in.

Tip 3: wees actiever op LinkedIn

Actief opereren op een zakelijk platform, kan voordelige effecten hebben op de job hunt. Niet alleen ben jij één klik verwijdert van het beantwoorden van een vacature, dit is ook een kans voor jou om jezelf in een beter daglicht te zetten. Begin met het volgen van bedrijven en personen die jou zakelijk inspireren. Like, reageer en deel berichten zodat jij onderdeel wordt van een community en opvalt voor anderen. LinkedIn is een erg populair sociaal media platform dat je hiervoor kunt gebruiken.

Menu